Älskade mage ..

Jag lever, jag överlevde tisdagen.. haha.

Nej, skämt och sido..

Eller, nej inte skämt och sido, jag överlevde ju ? hahahha

Vad jag menar är att jag ju aldrig svävade i någon fara.. Utan det är ju bara en undersöking.. Dock en undersökning jag aldrig någonsin vill genomgå igen..

Som sagt, jag var ju på gastroskopi och kolonoskopi i tisdags.. Jag var SÅÅÅ JÄÄVLA nervös alltså, helt sjukt.. Hela jag skakade och ville bara smita ut från väntrummet..

Tacka gudarna för att världens bästa mamma var med mig..

Jag ville bara skrika och gråta på samma gång, men tänkte för faan Emelie.. Skärpning nu, det är för din skull dem ska göra detta.. Jag vill ju inte ha ont i magen.. :/

I alla fall, personalen som hade hand om mig på endoskopin i Ystad var underbara.. verkligen, dem lugnade mig, fick mig att skratta och de var bara helt jävla underbara!

När läkaren kom in i rummet och skulle prata lite innan så bröt jag ihop och började gråta.. Då bestämde dem att jag skulle få full dos med lugnande och smärtstillande direkt. Haha, så knäpp känsla när man fick det.. Helt snurrig och avslappnad för att dem trycker in något i kroppen..

Iaf, dem började med gasto och då trycker de ner en kamera i matsäcken och de går genom munnen.. Fyfaan, men det gick bra.. Stackars mamma som stod i rummet och bara såg på när jag låg där och hulkade mig. haha!

Är det typiskt mig eller vad att tänka på alla andra när det var jag som låg med en lång sladd och kamera inut i mig.. haha ?





Sen var det dags för kolonsokopin, där går de in genom rumpan.. Det var hemskt och kändes som kramp, fis på tvären och allt på en och samma gång för de sprutar in luft i hela tarmen.. Dock tyckte jag att det var fräckt att se insidan av min tarm.. Fast inte tillräckligt fräckt för att vilja göra om det.. hahah

Så nu har de tagit massa prover från min tarm och nu ska jag invänta resultat och jag kommer blir ditkallad inom två månader..

Nästa test som väntar för min mage är ett lutraljud över njure och gallblåsa, där emellan ska jag även upp på sjukhuset och lämna fler prover.. Så forsättning följer som de säger..

Ville iaf skriva av mig om detta, för det hjälper mig att skriva om saker och ting.. Konstigt.. :/

ETT STORT TACK TILL MAMMA SOM FÖLJDE MED OCH STÖTTADE MIG, JAG HADE INTE KLARAT DET UTAN DIG..

----------------------------

Torbjörn är iväg med skånelaget, han tränade skånelaget i handboll med en annan kille också och de är på möte.

Nu ska jag dra ner till ÖP-hallen där väntar en viktig match mellan IFK YSTAD och ÖNNERED...

Kom igen nu, ,killar :D


Jag är för tillfället helt kär i låten S&M med Rihanna..


För jag älskar er, tack för allt ert stöd. Ni är guld värda. <3<3


I may be bad, but I'm perfectly good at it..

Nu ska jag hänga upp tvätten, sen dra ner till hallen.

Tack och hej leverpastej. :D

Kraam från Emeliee

Kommentarer
Postat av: Emelie

klart du hade klarat det men vad har man familj för om inte för att finnas både i roliga och tråkiga stunder,du är ju med mig när jag behöver det..

ÄLSKAR DIG MIN TÖS!!!!

2011-03-17 @ 12:26:41
URL: http://emelieebjoork.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0