Boston.

Hej, bloggen!

Idag har jag varit i Boston, alltså downtown, Boston. Vi tåg tåget in till storstaden, sedan tog vi oss fram i Boston med hjälp av en trolley. Det är typ som en buss, med guide som kör runt en.. Det fanns typ 13 stopp på turen och man hoppar på och går av vart man vill.

Boston är verkligen en jättefin stad. En mysig storstad. ( :

Jag har bland annat sett, Fenway Park, public garden, Cheers, åkt swanboat, ätit italienska desserter.. Så mycket mer. Jag har bara tagit 131 bilder idag.

STORT TACK TILL MIN VÄRDFAMILJ. Dem bjöd på allt! Så jag spenderade endast 15 dollar, för en jumper typ som det står Boston på. Ni är helt underbara på alla sätt och vis!

Det var ju som jag skrev igår, jag, Andrea, Robert och Chiara som åkte in. Vi hade alla på oss varsitt par gympaskor, så benen gör inte heller ont. Jag har haft en toppendag, dock var det cirka 30 grader. Men vad gör väl det, så himla kul hade jag. Jag vill defentift komma tillbaks hit. Boston har mer att erbjuda. ( :


Jag och Chiara på tåget in till Boston. Hon var väldigt glad över att åka tåg :D


Boston Celtics, (bakset laget). Detta är utanför deras stadium.


Dunkin Dounts är verkligen runt varje hörn i Boston. Vi handlade lite där. ( :


Här spelar boston celtics.


Trolley.


Vi fick springa för att hinna med för första trolley.


Boston, det blir massa bilder på byggnader.


Public Gardens.


Swanboat. Kan tilläggas att det är trampbåt. Personalen tramapar, blir det för varmt väder stänger dem.(vi var där när dem öppnade)


Ombord på the swanboat, Andrea är också med på bilden. Ser ni henne?


Så vackert i the public gardens, vi var i den nya delen av parken.


Robert & Chiara.


Det var som sagt VAARMT.


Kända statyer. Från boken "Make way for the ducklings". Kul bild, Chiara där längst bak. (Kan tillägga att jag nästan brände låren av mig. Ankan var het. haha)


Andrea & Chiara.


Liten paus på Starbucks. Toa-besök, iced chai tea, otrevlig fransman.. AIRCONDITION.


Cheers, från tv-serien ni vet. Jag ÄLSKAR den serien, jag vet ju hut mycket Torbjörn gillar den också. haha ;D


En väldigt vacker kyrka, detta är bara en liten del av den.


Fina byggnader som speglar av sig i den ena byggnaden. Andrea berättade att jag skulle kolla där. TOPPEN, bästa guiderna hade jag med mig. Andrea och Robert som bott i Boston :D


Ibland får jag känslan "shit, jag är i USA. På riktigt" Detta var ett sånt ögonblick, när man ser en trafikskylt som visar vägen till New York. ( :


Jag bara älskar de höga byggnaderna, det ser man inte i YSTAD.


Fint ska det va!!


Jajamensan!


Utsikten från "Skywalk". Vackert, eller hur?


Detta ser man inte varje dag.


HAH, ser ut som Andrea är helt ointresserad och står och pratar i telefon istället. Men det är en guide, alla fick varsin sån.


Det är på våning 50 eller något sånt, mamma hur gärna vill du upp dit? ( :


Fenway park. Home of the Boston Red Sox.


Det kostade 10 dollar per person att vara i tornet, sen måste man även betala för att använda kikaren. ;D


Chiara och en härlig utsikt.


Denna bro kallas salt och peppar bron. Lite roligt ( :


I väntan på vår Trolley. Chiara vill inte alltid vara med på bild. ( :


Massor av fina byggnader. Modernt blandat med gammalt.


Vi skulle åkt med en fräja för att se mer, men vi missade den med typ 2 minuter.. :(


Istället tog vi cykeltaxi till North End och åt italienska bakelser. (Andrea kommer gilla att jag valde denna bild, hehe)


Chiara pekar ut vad hon vill ha.


Mums, den är fylld av god ost.


Aha, svensk man ( :


Godaste muffins jag någonsin ätit.


Får er som inte såg på bilden med hela tavlan. (det är i denna affär vi köpte muffínsen)


Att vi missade färjan var nog ganska bra, för Chiara var helt slut. Här väntar vi på tåget i tunnelbanan. Som tog oss till den stora tågstationen.


Som sagt, Chiara var helt slut. Hon somnade på tåget och fortsatte sova när vi kom hem.

Jag kan inte tacka mina värdföräldrar tillräckligt många gånger. Tack igen.

Nu är jag trött, I'm gonna sleep like a baby tonight.

(Jag orkar inte kolla så jag stavat rätt överallt, mååste sova. men ville såklart uppdatera om denna dag. Dessutom är det skitkul att blogga när internetet är så himla snabbt)


Kommentarer
Postat av: mamma

Oj OJ vad du får se mycket,Kimmels är ju bara underbara som tar med dig överallt.

Nej du mig hade du inte fått med upp på 50-e våningen ihh.

Roligt med den svenske bagarn.

Snacka om ångest när man ska välja i konditoriet,där är ju hur mycket som helst..

Bilden på Chiara i soffan är ju bara så man smälter,liknar en bild på dig men du låg på golvet..

Häftigt att du var på CHEERS den serien håller ju än idag trots att den har några¨år på nacken.

Och javisst e Andrea med på bilden om än inte så tydlig,det e detaljerna som gör det..

kram kram hoppas du får en god natts sömn så du orkar med torsdagens nya äventyr!!

2010-09-02 @ 08:58:18
Postat av: mamma

GRATTIS EMELIE

1 ÅR SEN DU TOG DITT (SVENSKA) KÖRKORT!!!

2010-09-02 @ 12:50:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0