Torsdag.

Hej!

Jag bloggade inte igår för jag mådde inte bra.. Hade ont i magen och förmodligen lite feber.. :/

Nu mår jag bra, förutom att min hals gör ont.. Fattar inte, den har gjort ont i olika vändor sen jag kom hit, jag var aldrig sjuk hemma?

Idag jobbade jag mellan 12.00-21.00, vanligtvis är inte läggdags så svårt. Fast ikväll var det lite tuffare än vanligt då båda barnen var uppe. Cody brukar ju sova när det är dags för Chiara att sova. Fast det gick bra ändå och när mina värdföräldrar kom hem sov båda barnen :D  Det är då jag känner mig som en bra au-pair. (:

Jag hann tillochmed få undan all disk.  Jag har verkligen fått världens bästa värdfamilj och värdbarn.

Jag hör så ofta att värdföräldrarna inte uppskattar sin au-pair, men jag känner verkligen mig uppskattad och det gör "jobbet" ännu enklare. Till exempel tackar dem för att jag jobbar kväll, igår när jag kom med en bra idé sa min värdmamma "jag har världens bästa au-pair, här i mitt egna hus".. Hur glad tror ni att man blir ?

Till alla blivande au-pairer, jag säger det igen. Välj famlij efter magkänsla inte enligt var de bor.

Till alla som läser med google translator: Jag vet att det blir VÄLDIGT konstigt översatt ibland. Fast det är jättekul med alla nya läsare ( :

Nu låter jag bilderna tala igen. Ni säger ju att ni gillar bilderna.


Igår tyckte Chiara att Cody behövde lite fler leksaker i sin lekhage och så så slutade det. (:


Vi har en kaninunge som bor i vår trädgård och Chiara har döpt honom till Cookie. ( inte mitt hus ju, men bor här nu så skriver vårt och så ibland)


Codys första gång i en gunga :)


Jag flätade Chiaras hår ikväll. Hon tyckte det var jätteroligt (:


Så rolig bild.

Chiara har för övrigt var en ängel hela veckan, går runt och säger att hon älskar mig och sånt ( :

Hon är för rolig, hon har börjat fråga massor om Sverige. .

E: Is your popstickle yummy?
C: Mmmhhhm, Do you have pink popstickles in Sweden?
E:Yes, we do.
C: Oh, okey. Do you have water in Sweden?
E:Yes, we do. Everybody needs water. Especially when it warm outside, do you remember me telling you that?
C: Yes, when I get big like you.. Can I have a soda?
E: Yes, you can but water is always better for you.
C:Oh, that's okey, Auntie.


Förresten så kan Chiara säga "Jag älskar dig" och " Jag heter Chiara" på svenska.

Hon säger också "Hej då!" när jag skypar med dem där hemma (:

Denna helg kommer bli helt overkligt rolig (:

Kraam från Emeliee




Kommentarer
Postat av: mamma

Hej snäckan

vilken otur du har som blir sjuk stup i kvarten,du får se till att kurera dig med massor av varmt te och vitlök(inte tillsammans) i alla fall krya på dig!!

Du får hälsa hela familjen Kimmel för den trevliga pratstunden senast,Chiara har verkligen talets gåva..Jätteduktig på att prata både svenska och engelska och myror i brallan.Ska bli så kul att träffa allihopa.

Vad hände i helgen??Jag ska till Silke som du hört,pappa jobbar denna helgen också ,kommer hem nästa helg.

Nu ska jag gå och käka lite .Precis tränat ,ryggen vill inte riktigt som jag vill men det är ju som det e.Regnet det bara öser ner så efter maten ska jag passa på att baka lite.

Ha det riktigt bra älskar och saknar DIG

2010-05-28 @ 12:38:18
Postat av: mamma

Javisst ja det var ju denna helgen ni ska ha barbeque fest,hoppas allt blir bra../din förvirrade mamma

2010-05-29 @ 16:55:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0