Får man må så här bra?

Kommer till Cleveland Zoo, toppenväder. Använde min söta klänning som jag köpte igår, ska ta ett kort.. KAMERAN ÄR DÖD.. Så himla tråkigt. Andrea hade sin med sig, så får lägga över de bilderna sen en dag.

Hade i alla fall jättetrevligt på Cleveland Zoo, vi mötte upp kompisar till familjen där.

Resten av dagen har också varit mycket bra, massor av lek i solen. ME LIKE :D

Förra gången vi var på Cleveland Zoo så stod det en kvinna vid entrén och höll en kanin, så man kunde få klappa den.
När vi gick ut från Zoo:et idag så såg jag denna kvinna tänkte, vi går fram och klappar... Tar ett steg närmre, får nästan en hjärtattack när jag ser att hon bytt ut den söta kanine mot en HEMSK orm. Haha, hatar ormar.. Fy för ormar..

När vi sedan går till bilen, släpper Andrea vagnen och hoppar till ordentliget.. Haha, hon skrämde slag på mig.. Det var ett jättestort bi och hon är allergisk och hade inte medicin med sig. Vi undkom i alla fall båda våra rädslor.. ( :

Ikväll grillade vi korv och hambrugare, det var riktigt gott.

På lördag ska jag baka rulltårta till familjen och en cirka en vecka ska vi ha en Barbaque här hemma, då ska vi ha hoppetorn i trädgården så kommer det folk hit ( : Om min värdfamilj gillar kakan ska jag baka den tills då också så får deras änner också smaka.

Som sagt dog ju den dumma kameran innan jag hann ta några bilder..

Jag sitter just nu och bloggar ute i trädgården och ska börja plugga när jag skrivet färdigt här. Härligt med sommar väder, sitter i mina jeansshort och min härliga au-pair tröja. (:

Jag mår riktigt bra alltså (:


Feeling good (:

Kraam från Emeliee

Kommentarer
Postat av: mamma

E bara så gott att höra hur bra du har mår!!!

Ser fram emot att se bilderna senare..

Klart de gillar rulltårtan du är ju bara bäst på att göra det,vi ska äta den du gjorde till oss (innan du åkte) i helgen, ligger i frysen och ser så inbjudande ut.Hoppas på fint väder i helgen bara då det är pingst,jag ska jobba tyvärr.

Usch din stackare som råkade ut för ormen det värsta du vet..

Fortsätt ha det bra min älskade tös

2010-05-21 @ 10:15:13
Postat av: Monika Björk

Hej Emelie!

Long time no seeen! Har följt din blogg med spänning...glädje/sorg. Tiderna har verkligen förändrats. Kommunikationen har förbättrats jämfört med när jag gick på High School i Woodford County i Kentucky 1987/88. Brev och telefonsamtal 1 gg/mån har blivit blogg och skype. Hemlängtan är dock den samma, men det är något som kommer att gå över! När du kommer hem kommer du bara minnas allt positivt.

Du kommer att uppleva mycket under det kommande året och kommer att ta med dig många nya erfarenheterhem. Önskar dig allt gott och följer med spänning din verklighet dag efter dag... Här hemma är det full rulle! Maj månad är fullspikad med aktiviteter och avslutn, men äntligen har vi fått varmare temperaturer, så det ser lovande ut inför skolavslutn och student. Kramar Monika m fam

2010-05-21 @ 19:49:57
Postat av: emilia, Au pair i Los Altos, California

Jag trivs med bra..



Kommer med längta hem i sommar. Sommaren i Sverige är BÄST! Och vi ska inte snacka om sjöbo marknad. Tror jag kommer hamna i desperat komaläge xD. hahaha.

2010-05-21 @ 23:01:23
URL: http://emilia1.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0