Stockholm

Hej!

Nu är jag hemma igen efter Stockholm, hemkomsten börjar väldigt bra.. :/

Jag loggar in på mailen för att se om jag fått något, OJDÅ det gick inte att logga in. Någon har hackat sig in på min mail !!! JAG BLIR SÅÅ ARG!!

Så får ni mail från [email protected] så är det INTE JAG!

Nu har jag iaf ordnat en ny mail, jag har [email protected].  Alltså samma namn bara ändrat hotmail.com till hotmail.se

---------------------------------------------------------------------


STOCKHOLM!

Mamma, pappa och jag körde upp till Stockholm vid 20.00 tiden, så vi var framme på hotellet vid 01.30.

Vi somnade väl runt 02.30 tiden, sen var det dags att stiga upp 06.00. HÄRLIGT (:

Pappa var snäll som körde oss in till den Amerikanska Ambassaden, så vi var där 07.50. Jag hade tid klockan 08.00, jag fick komma in vid 08.40. Då fick man gå igenom tullen och jag pep flera gånger haha. Det var ringen och sånt (:

När man kommit in på Ambassaden fick man stå i ytterligare en kö för att få lämna sina papper. Därefter fick man sätta sig och vänta på att de skulle ropa upp ens namn för att då bli intervjuad.

Jag satt och var rädd att jag skulle missa mitt namn eftersom det hördes dåligt och det var engelsktalande personal som skulle klara av att läsa upp BJÖRK. Tillslut kallade hon upp mitt namn och "intervjun" bestod av två frågor. Hur mycket jag skulle få i lön och hur många barn jag skulle passa, jag skulle få viumet inom 7 dagar.

Idag har jag fått en avi, jag tror det är visumet. För jag har inte beställt något annat med posten. (:

Jag var färdig på Ambassaden vid 09.40 typ, så det gick snabbt. Mamma stod där ute och väntade så vi tog oss in till Djurgården sen. Där fikade vi lite frukost som vi haft med oss, mysigt och soligt.

Därefter köpte vi kort till buss och tunnelbana, köpte 2 st 24 timmarskort. Då får man åka hur mycket man vill på 24 timmar. Så vi åkte in till Gamla stan, där åt vi lunch och satt och pratade i några timmar. Efter luchen gick vi runt i Gamla Stan och jag köpte present till mitt ena värdbarn. ( :

Vi begav oss sedan till Centralstation för att köpa biljett till flygbussen, sen tog vi oss ut till Globen. Där åt vi McDonalds och shoppade lite kläder. JAG ÄR SÅÅ NÖJD MED MINA INKÖP. Jag fick en jättefin kofta av mamma och pappa :D

Sen var vi trötta och färdiga med stressiga Stockholm, så vi åkte ut till Arlanda efter en god Chai Latte från Espresso House.

På flygplatsen checkade vi in våra paralply. HAHAH !! Inte roligt om man inte var där ( :

Flyget gick sen hem 22.45 och vi landade 23.45 då hämtade Torbjörn och Fredrik oss. De hade fått låna mormors bil för min och Torbjörns startar inte. Vi skulle egentligen på bilprovningen med den idag, typiskt.


Dagen To Do List:

  • Hämta paketet
  • Köpa Antivirusprogram
  • Tvätta
  • Börja packa
  • Njuta av solen
  • Kanske handla ny mobil


    Massa text och tider blev det här idag känner jag ( :

    Nu kommer lite bilder från Stockholm iaf. ( :

 

  


Kommentarer
Postat av: Anne-marie

Tack för en härlig dag med dig,jag skrattar bara jag tänker paraply...tack även för igårkväll

2010-03-31 @ 09:57:04
URL: http://emelieebjoork.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0