Svar på frågorna!

Hur länge har du och Torbjörn varit tillsammans?

Svar: Vi har varit tillsammans en evighet känns det som. ( ; Nej, men vi har varit tillsammans i 4 år och cirka 6 månader.

Hur vågade du ta steget att åka ifrån  din pojkvän?
Svar: Jag var otroligt trött på livet där hemma, har alltid velat se världen och speciellt USA. Hur mycket jag än tycker om min pojkvän, så tänker inte jag låta honom stå ivägen för mig. Jag gör vad jag vill med mitt liv, sen har vi ett väldigt starkt förhållande. Dessutom är han väldigt förstående, jag hade aldrig sökt utan att prata igenom det med han först. ( Fast även om han sagt nej hade jag förmodligen åkt. Vi håller inte varann tillbaks)

Varför valde du OHIO när du hade massa matcher i California och New York?
Svar: Jag sa hela tiden att jag skulle välja familj och inte plats. Där har ni svaret! Nu bor jag ju hos världens bästa värdfamilj och jag älskar OHIO. Vi har Cedar Point, hallå !? Det säger ju allt.


Orsaken till att jag hamnade i OHIO är dessa underbara männsikor. (: ( jag skriver inte detta bara för dem och deras familjer läser min blogg. skriver det för att dem helt enkelt är BÄST!!)

Vad köpte du för presenter till din värdfamilj?
Svar: Chiara fick en pippi-bok som hon ÄLSKAR dessutom är det nästan bara jag som får läsa den för henne. Cody fick en söt tröja/body. Han hade den på sig för första gången idag faktiskt (kolla bilder). Andrea och Robert fick en porslinsfigur på en lurblåsare (speciellt för staden där jag bor).

Var det svårt att ta det amerikanska körkortet?
Svar: Nej, jag var nervös helt i onödan. Det svåra med det var att få personalen att fatta hur man stavar mitt efternamn ;D

Är maten och drickan mycket annorlunda där? Vad är din favorit sen du kom dit?
Svar: FAVORIT ÄR SÅ ENKELT ATT SVARA PÅ; jag är typ kär i Starbucks Iced Chai Tea Latte. <3 Ja, visst är maten annorlunda men det går att hitta bra mat här.

Är det lätt att få vänner?
Svar: Tyvärr är vi inte alls många au-pairer här, till skilland från typ New York eller San Franscio.. DOCK är detta inte något negativt, då vi istället MÅSTE söka amerikanska vänner. Det är superkul har redan massor av amerikanska vänner.

Är shoppingen så bra som alla säger?
Svar: Bättre, dessutom sjuuukt j*vla billigt.

Vad saknar du mest hemifrån?
Svar: Alla förväntar väl sig att jag ska skriva min pojkvän nu, men nej. Mina syskon är dem som jag saknar allra mest. Dem är det finaste jag har i mitt liv och inget kommer någonsin slå dem. Dem har mitt hjärta. <3 Tack till mamma och pappa som uppfosrtat oss till att finnas där för varann. (Usch, känns som man glömmer massor av folk hemifrån nu, jag saknar klart alla men mina syskon saknar jag ärligt talat mest.)


HAHA, hur kan man inte älska dessa två figurer?

Var det inte nervöst att träffa värdfamiljen för första gången?
Svar: Har nog aldrig varit så nervös i hela mitt liv förr. Man ska ju bo med dessa männsikor i ett år, men jag kände mig som en i familjen från första stund jag träffade dem på flygplatsen. Som jag sagt hundra gånger finns det ingen bättre värdfamilj. (: Andrea ( min värdmamma) sa häromdagen, nu är du istället med min adopterade mamma och mormor, hur kan man inte känna sig välkommen?

Jag svarar på de flesta frågor jag får, vänligt dessutom. Denna fråga kan jag dock inte ge ett vänligt svar på, det är helt sjukt om detta inte är på skämt. Förlåt om du undrar på riktigt, men alltså.. jag vet inte ens vad jag ska säga.. :/
Jag ska också åka som au-pair, jag vill ha hand om små barn precis som du. Måste man verkligen byta blöja på dem? Jag tycker det verkar så äckligt med deras blöjor? Kan man inte låta föräldrarna byta på dem på morgonen och sen igen när de kommer hem på kvällen.. Så slipper ju jag det? Eller får du extra betalt för att byta blöjor?
Svar: DETTA ÄR DEN SJUKASTE FRÅGA JAG NÅGONSIN FÅTT. Till dig som skrivet detta, du borde inte ens få åka som au-pair.. :/  Självklart kan du inte lämna barnen i en och samma blöja en hel dag. Nej, jag får inte extra betalt för att byta blöjor !? Varför skulle jag få det. JAG HOPPAS VERKLIGEN ATT DETTA ÄR NÅGON SOM SKÄMTAR MED MIG!!!

Är denna Gabby som du umgås med svensk?
Svar: Yes, detta är min svenska donna. Det är vi som dansar rundor in the mall till "Maskinen- Alla som inte dansar är våldtäktsmän".. HAHA, kommer aldrig glömma vår biltur till Pattys 21-års fest.



Varför gjorde inte du och din kille slut innan du åkte? Det ska jag och min kille göra när jag åker.
Svar: För vi fortfarande älskar varann och varför göra slut då? Förlåt mig, men jag tycker det verkar lite knasigt. Då kan man ju lika gärna göra slut direkt nu?

Din bror är ju sjukt jävla snygg, kan du inte ge hans mail till mig? (Skäms för att fråga men han är ju het.)
Svar: HAHAHHA, är detta en kompis till min bror !? Nej, men ta för dig.. hans mail är "minsysterpararihopmedmigfolkfrå[email protected]

Jag vill också åka som au-pair, men får vem som helst ta hand om bebisar? Tacksam för svar. Tack för en bra blogg.
Svar: Du måste ha 200 timmars erfarenhet av barn under 2 år för att kunna få ta hand om barn just under 2 år. Lycka till. Tack, kul att du gillar bloggen.

Lite konstig fråga men vad lyssnar du på just nu för musik?
Svar: Just nu har jag min ipod i öronen och för tillfället hör jag Savage Garden- Two bed and a coffeemaschine <3 Annars är KISS FM THE SHIT :D De spelade Eric Saade- Manboy häromdagen. helt sjukt.


Nu är jag slut i huvudet, detta är en del av frågorna som jag samlat på mig under någon månad. Vissa är likdana som andras. Hoppas ni fick de svar ni ville ha.

Kraam från Emeliee



Kommentarer
Postat av: Monica

Bra svar på alla frågor Emelie! Angående pojkvänsfrågan så vet jag många par som varit iväg från varandra längre perioder och det har inte påverkat deras förhållande snarare berikat det. Tänk när du kommer hem efter ett års äventyr glad och positiv och mer säker än någonsin på att han är den rätte för har ni längtat efter varandra i ett helt år ja då är det på riktigt, eller hur! Till alla er som inte vågar lämna sin pojkvän för att utvecklas och bejaka er själv, litar ni inte på ert förhållande eller måste ni vakta det? Det är heller inte säkert att ett förhållande varar bara för att man bor i samma stad... Gissa om ni kommer att vakna upp bittra en morgon och ångra att ni inte tog chansen. Way to go Emilie, du är en vinnare!

2010-06-18 @ 07:41:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0