STS

Jag tänkte att jag skulle skriva ett inlägg om varför jag bytade från STS till Cultural Care.

Jag har dragit ut på det lite, eftersom jag har känt att det varit aningen privat. Nu känner jag dock att det är dags, känner att jag vill dela med mig till blivande au-pairer. Jag vill verkligen inte rekommendera STS till någon.

Här kommer det:

Jag gick på intervju för STS, tyckte att de kändes bra. Någon vecka senare får jag ett mail om att jag är " officiellt antagen till programmet." GREAT tänker jag. Någon vecka senare när jag skickat in hela ansökan på internet skickar jag även in mitt hälsointyg från läkaren. Där finns en fråga om man någonsin gått på typ BUP, psykolog, kurator eller liknade. Jag säger till läkaren att jag har gått på BUP 4 gånger för 5 år sen. Tänker inte mer på detta...

Jag går i tron att jag snart kommer matchas med familjer och är supernöjd. Tycker dock redan här att STS har hört av sig lite under ansökningsprocessen och skickar bara mail..

Cirka 4 dagar efter att jag skickat in hälsointyget ringer STS mig och berättar att jag tyvärr inte kan bli antagen till programmet på grund av att jag gått på BUP 4 gånger för 5 år sen. Med anledning att STS inte tar emot EN enda au-pair som gått hos någon och pratat och det spelar ingen roll hur längesen det var och vilken anledningen var. Jag blir så klart helt förstörd, de säger till mig att jag kan prova söka med culturalcare. Jag ringer genast dit och möts av VÄRLDENS TREVLIGASTE MÄNNSIKA, hon säger att det inte är ett problem eftersom det är så länge sen. Jag kan verkligen rekommendera dem till alla blivande au-pairer, de är supertrevliga, hjälpsamma och det känns att de verkligen vill ens bästa. ( :


Jag har pratat med en annan tjej som också skulle åkt med STS, men hon kommer också bli nekad att åka med dem. På grund av samma anledning som mig för hon hörde av sig till dem och frågade efter att jag berättat för henne. Hon fick till svar av STS att dét stämmer att de inte tar emot någon som varit i kontakt med BUP eller liknande.

Jag tycker det är helt SJUKT, för man har betalt in en programavgift på 1990:- och man får inte tillbaka allt. Jag tycker att STS ska skriva ut detta INNAN man söker, eftersom de inte tar emot NÅGON som varit och pratat. Det känns som de bara är ute efter ens pengar. Jag vet att många åkt med STS och är nöjda, men jag tycker inte att detta är okej. Man känner sig som världens sämsta människa när de ringer och berättar att man inte får åka för man varit och pratat.

Slutligen, jag var hos BUP och pratade för 5 år sen i samband med att jag bytade skola. Min nya och gamla skola krävde att jag skulle gå dit och prata innan jag bytade. På grund av att jag inte mådde bra på min gamla skola, detta resulterade i att jag inte kan åka som au-pair med STS. DÅLIGT !!

culturalcare är verkligen jättebra, de bryr sig verkligen. De ringer och ser efter en. ( :

Tummen upp för dem !! :D

Det blev ett långt inlägg nu, men tyckte att det var dags att berätta nu.

Hoppas att ni får en bra onsdag  (:

Kraam från Emeliee


Kommentarer
Postat av: Din KUsin!

Detta gjorde du helt rätt i!!! Jag tycker lika dant som dig! Strongt gjort emelie! Kram på dig! Detta fixar du utan problem. :) (jag tror på dig!)

2010-01-27 @ 12:25:14
Postat av: MARTINA

Tack så mycket :) Jag längtar riktigt mycket!



Nej men usch vad dåligt!! Fy fan! Jag själv är jätte nöjd med STS men visste inte att de höll på sådär, skit dåligt :/ Hoppas att det går mycket bättre med CC! :D

2010-01-27 @ 13:33:01
URL: http://martinaaupair.blogg.se/
Postat av: Sandra

Men för tusan, så kan dom väl inte göra? Jag kan förstå om det vart typ för 5-6 månader sen men 5 år sen?! Riktigt dåligt av STS!

Skönt att CC var så välkommande :D



Tack förresten, och lycka till själv! :)



kram

2010-01-27 @ 14:13:54
URL: http://existerarinte.blogg.se/
Postat av: Fazz

Usch vad dåligt gjort av dom! Och surt att man inte ens får tillbaka sina pengar..



Jag försöker ringa de nu men de svarar ju inte i telefonen heller. Känns ju verkligen jättebra det här!



Ja jag hoppas också att det löser sig.. Ska fortsätta telefonterra dom nu haha :)

Kram

2010-01-27 @ 14:59:33
URL: http://fourthofoctober.blogg.se/
Postat av: Caroline

Jag måste hålla med dig om att dom är otroligt trevliga på CC! Har också gått via dom och man behöver aldrig tveka på att ringa och ställa en fråga som kan kännas hur självklar som helst för dom är alltid lika trevliga och hjälpsamma! Hoppas det går bra med din Host family match! :D

2010-01-27 @ 23:57:52
URL: http://wangberg.blogg.se/
Postat av: Lollo

Fan det är ju helt sjukt egentligen.

5 år sen!? Herregud man har ju utvecklats på den tiden, man har blivit äldre. Man kan ju ha levt ett helt annat liv då.

Det är sjukt att såna där grejer kan ligga kvar och skita ner sådär. Enligt STS är det så att en gång problem så har man alltid problem? Inte vettigt. Alls.

2010-01-30 @ 11:15:12
URL: http://lizinamerica.blogg.se/
Postat av: Tinde

Det där känner jag igen! Har haft anorexi och trots ett JÄTTEPOSITIVT friskintyg och trots att jag är hur frisk som helst idag så får jag inte åka med STS. Bara för att jag var sjuk för jättelänge sen. Har ju iofs varit i behandling i flera år men vafan liksom. jag är ju frisk idag! och att de inte kan ta emot NÅGON som gått ens EN gång på bup, det är ju stört! CC tycker jag verkligen varit toppen!

2010-03-16 @ 20:31:04
URL: http://theadventuresoftinde.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0