Nytt år!

Jag hade en bra födelsedag, var i Malmö med mamma och pappa. Jag fick en resväska i present, eller jag ska få den när jag har fest. Den blev superbra ( : Var inne i hur många butiker som helst och precis innan vi skulle köra hem hittade vi den :D

Nyår var jättemysigt, fick god mat. Hade lite lekar, synd bara att jag &  jag Torbjörn förlorade. HAHA !

Jag fick agera lektant ( : Det var bara kul, teater, dans, målning och högläsning var något av allt som stod på schemat.  Bra träning inför det kommande au-pair året.

På tal om det; Min kontaktperson har fått min ansökan och den såg jättebra ut, hon har pratat med alla referenser utom en, hoppas hon får tag på henne snart. Dock var jag tvungen att skicka in 2 Personal refenece till, eftersom Torbjörns släktingar räknades som mina släktingar.
Ett tips till blivande au-pairer ! Pojkvännens släktingar räknas som din "passiva släktingar" och man måste ju ha minst TRE refersener som inte är släktingar.

Jag ska höra om Silke är färdig med sin, för jag har fått den som Marie skrev, så ska jag skicka in dem idag. Så jag kan komma i kontakt med familjer.


Jag funderar på om jag ska göra en sån au-pair video ? Får se, vad min kontaktperson säger. Som också heter Emelie, lite roligt ;D


Idag ska vi till Torbjörns kusin som fyller år.

Kraam från Emeliee


Kommentarer
Postat av: Anonym

hej:) mitt premilinära avresedatum är 1/2 så jag väntar bara på att familjen ska ringa, annars är det bara att vänta på ny match och hoppas att det går fort:) Ser att du håller på med ansökan :P Du har mycket roligt att vänta dig :) Nej stället spelar ingen roll man ska absolut inte tänka på vart man vill hamna för allt har med familjen och göra och inte vart dom bor:) men familjen ja är matchad med bor i Ca en timme från San Francicso =)

2010-01-03 @ 13:49:55
URL: http://johannagrankvist.blogg.se/
Postat av: Anonym

okej :) jag åker med CC vilka åker du med? :D

2010-01-09 @ 14:47:49
URL: http://johannagrankvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0