Bo i San Alsemo ?

Nu har jag pratat med familjen på skype. De verkar jättebra, de gillar och resa och vill ha med mig. Massor av resor inplanerade under sommaren.

Jag är dock fortfarande osäker och det som gör mg oskäker nu är att de inte vill ha mig förrens i Juli... Jag vill iväg NU..

Sen känns det fel att tacka nej till en så fin familj på grund av det. Ringde Cultural Care och hon gav mig i uppgift att göra en PLUS och MINUS lista i helgen.. Sen ringa tillbaks på måndag.

Sen är jag också aningen osäker på att mamma är alltid hemma och pappan jobbar mycket hemifrån, men de verkar inte vara så att de står över en och kollar allt man gör.

Vi skulle iaf höras av igen och jag skulle få prata med deras nuvarnade au-pair som kommer från Danmark.

Mamma i familjen sa ännu en gång att CC sagt att jag inte var kvalificerad till att ta hand om barn under 2 år. Så jag frågade CC nu när jag ringde för jag tycks komma ihåg att jag hade långt över 200 timmars erfarenhet. Javisst hade jag det, jag hade 300 timmars erfarenhet. Så hon skulle ringa matchingsteamet i USA, för hont yckte det verkade knasigt..

Nu blir helgen en funderarhelg..

Kraam från Emeliee

Kommentarer
Postat av: Johanna

Vad kul :) det är alltid nervöst att prata med dom i början :P tänk på att du ska göra vad du tycker är bäst.. vill du åka nu så får du hoppas på en annan matchning.. Men det är ju bra med plus och minus lista:P hoppas det blir bra:P

2010-01-29 @ 19:50:13
Postat av: Tinde

Man ska väl gå på magkänslan som alla alltid säger. det där med alla resor är ju såklart skitkul men tänk på att om du MÅSTE följa med kanske det blir jobbigt i längden. Vet flera aupairer som sagt det... bara en tanke :) lycka till!

2010-01-29 @ 22:19:08
URL: http://theadventuresoftinde.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vad spännande med första intervjun :) Har du kommit fram till hur du vill göra då eller?

2010-01-30 @ 00:23:45
URL: http://cillihej.blogg.se/
Postat av: Elna (från gamla klassen du vet?) :)

Hej Emelie! Det var ett tag sen :)

Hittade hit på nåt konstigt vis, men tycker iaf att det är grymt intressant att läsa om ditt kommande aupair-äventyr.

Jag åkte till Irland direkt efter stundenten och var aupair där i 1½ år :)

Ville bara säga att det var sjukt kul och verkligen en bra upplevelse!

Du får höra av dig om du har några funderingar eller nåt :)

Ser fram emot att läsa hur det går!

kram

2010-01-30 @ 00:35:28
Postat av: Sofia

Svar: usch ja, man idag vart jag ÄNTLIGEN godkänd! :D Så nu är jag super glad! :D Jag hoppas jag kanske kan få en match redan nästa vecka eller så. :)



Vad roligt! Hoppas att California familjen är bra. :) Och Californien är ju inte helt fel att hamna i med tanke på klimatet och så. ;)



Haha, snacka om tur! :D Eller tur, och tur, din ansökan kanske var super bra så familjen bara kastade sig över den när dom såg att den kom ut. :)

2010-01-30 @ 01:31:36
URL: http://sofiaaupair.blogg.se/
Postat av: Lollo

Men om familjen låter jättebra - är det inte värt att vänta lite med att åka då? Om det verkligen känns bra och du tror att du skulle trivas där, spelar några månader hit eller dit så stor roll? Är det värt att tacka nej till dem som känns så bra, och sen får du flera andra familjer som inte känns lika roliga kanske. Men sen vet jag ju inte riktigt HUR bra den här familjen känns för dig, men det är lite så jag tänker.



Jag skulle själv välja den familj som känns helt rätt, om det så betyder att jag måste åka i slutet på juli istället för i slutet på april som jag egentligen vill. Familjen är ändå det viktigaste känner jag, och du kommer ju åka iväg ändå om än lite senare än du tänkt dig bara.

2010-01-30 @ 11:25:48
URL: http://lizinamerica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0