Helgen..

Hoppas alla haft en bra helg! Det har jag. ( :


I fredags jobbade jag ju, slutade 14.00 och då hämtade Torbjörn mig så körde vi til Skurup. Där var Gete och Stefan. Så Gete bjöd på god fika.

På kvällen bjöd mamma och pappa på middag, sen speade vi Wii. Jag körde för min bror ner till tåget och hämtade honom sen. Jag bakade även Italienskt lantbröd, det blev jätegott ( :

I lördags var jag och Torbjörn på Folkrace i Helsingborg med Isabell, Emma, Kerstin och Peter. Fredrik  (Isabells sambo) som körde och han kom 3:a i B-finalen. Så GRATTIS !!

Det var mitt första folkrace och det var riktigt kul, det var kallt. Fast det gick bra ändå, värmde oss med filtar, soppa och varm dryck. Kerstin och Peter bjöd på en supergod sallad.

På kvällen åkte vi hem till Isabell och Fredrik då bjöd dem på mat, sen spelade vi Wii och kollade på film som vi spelat in under folkracet.

Idag ska vi hem till Torbjörns pappa, han har fyllat år och då bjuder han på middag.

Haha, verkar som hela vår helg bestått av att vi blivit bjudna på mat. ;D

    

-------------------------------------------------------------------

Au-pair planerna

Familjen i San Anselmo blev inte familjen jag valde ändå, det kändes inte 110% rätt och det tyckte inte familjen heller. Pappan i familjen ville ha en dansk familj, men de tyckte om mig jättemycket och ville att vi skulle hålla kontakten. SÅ det känns bra ändå!

Jag hade fått en ny match direkt efter, som också bor i San Fransico. SÅ kansigt att jag fått 2 matcher där båda ligger kring San Fransico.

Denna familj känns bra, men har inte pratat med dem än. Så kan ju inte veta helt säkert. De har två flickor på 1 år och 3 år.

Hur går det för er andra ?

Kraam från Emeliee

Kommentarer
Postat av: Sarah Olsson

Tack :) Hoppas du hittar en bra familj också :) Du kan alltid skicka ett mejl till den andra familjen och skriva att du e intresserad av dem och skulle vilja ha mer kontakt med dem. Dem sa dem från min organisation att det var bra om man gjorde det för ibland så kan familjerna adda flera au pairer samtidgt och hör då andra av sig och inte man själv så är det lätt man blir borttagen igen så om du är intresserad av familjen så skicka aboslut ett mejl till dem :) Vilken organisation ska du åka med? :)

2010-02-07 @ 14:15:45
URL: http://saraaholsson.blogg.se/
Postat av: Christine

Hej, såg din blogg från Resedagboken, Vilken organisation åker du med? För jag håller på att leta jag med eller letade jag letar min familj själv och fick träff direkt. Jag ska troligen vara i Florida nu ja, vart vill du? Hör gärna av dig så har jag kanske någon som jag bolla min tankar mellan med :) Kram

2010-02-07 @ 15:12:06
URL: http://christinenaenfeldt.blogg.se/
Postat av: Sofia

Vad kul att du fick en match igen så fort. Jag ska prata med en familj när som helst. Dom skulle ringa på eftermidagen/kvällen idag. jag är löjligt nervös. Och familjen jag ska prata med bor ca 50 minuter från San Fransisco. Lite roligt sammanträffande, att vi som bor så pass när varandra här i Sverige får familjer runt San Fransisco i USA också. :P

2010-02-07 @ 16:32:00
URL: http://sofiaaupair.blogg.se/
Postat av: josefin

Sv: aa, detsamma hoppas dom ringer!

San Fransisco låter varmt och skönt!

När hade du tänkt åka?

2010-02-07 @ 16:32:35
URL: http://josefinsomaupair.blogg.se/
Postat av: Christine

sv; Jo man ska ju absolut välja familj och inte ställe, min familj bor ju i Florida men dom tog ju kontakt med mig. Så det är inte via en organisation :/

2010-02-07 @ 18:56:40
URL: http://christinenaenfeldt.blogg.se/
Postat av: Josefin

Okej, då är det bara hoppas att den här familjen är den rätta!

Jag tar studenten 4 juni, så mitt preliminära datum är 14 juni:)

2010-02-07 @ 19:33:16
URL: http://josefinsomaupair.blogg.se/
Postat av: Sofia

Svar: Ja det känns jätte skönt! :) Nu är jag bara lite orolig för att familjen kanske inte tycker samma sak. Fast dom verkar ju än så länge tycka om mig fortfarande, för annars borde dom ju ha sagt något. :P



Jag hoppas också att dom hör av sig. :) Men det borde dom ju göra. :) jag håller tummarna i alla fall.



Lycka till!

2010-02-07 @ 22:04:35
URL: http://sofiaaupair.blogg.se/
Postat av: iDdLA

kul med nya matchen hoppas de ringer :)

själv väntar jag på en ny match.. men lär ju ta sån jävla tid med det också haha^^

2010-02-10 @ 14:15:05
URL: http://iddlapiddla.blogg.se/
Postat av: sigrid

Gud vad kul, med en ny match i SF, hoppas hoppas hoppas :)

2010-02-11 @ 14:10:36
URL: http://sigridiusa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0