Katolsk kyrka.

Idag följde jag med min värdfamilj till kyrkan, jag har velat följa med nu sen jag kom hit. För att se hur en mässa för dem går till, min värdfamilj går 'r katoliker och går i kyrkan en gång i veckan. Det var fint, jag gillade sångerna, mycket påminner om den kristina tron.. (Inte för att jag kan jättemycket om min egen relgion, kristendomen då alltså).

Det var i alla fall trevligt att följa med och se, det var första gången jag var i en katolsk kyrka. Det var en annorlunda kyrka för mig, så modern. Prästen pratade om Clevelands sportslag och sånt och desginen på kyrkan är mer modern. Jag är ju van vid St Maria kyrkan i Ystad som byggdes (som de började bygga redan på 1200-talet. Jag googlade. haha) Fast jag tycktes minnas det årtalet, tydligen lärde jag mig något på turism lektioner. (Konstigt, eftersom mesta tiden bestod avlektioner utan lärare.)


STRANDEN <3<3

I alla fall, St Maria kyrkan är ju en väldigt vacker kyrka, det visste jag sen innan. ( : ( Ja, lite saknar man ju gamla Ystad. Speceillt nu under sommaren)

Efter krykan körde vi till Buffalo Wild Wings och åt lunch. De bjöd, så snälla alltid ( : Det var gott, men mäktigt åt min hamburgare till middag också. haha.

Lite roligt, Chiara tränar ju att gå på pottan. Så vi hade pottan med oss i bilen, hon vägrade gå på toa på riktig toalett inne på restaurangen, så hon gick på pottan som vi tagit med i bagageutrymmet. Så roligt det såg ut.  ( :

Jag körde till en liten sjö som vi har här i Strongan. ( ; Där solade jag ett litet tag, men efter en stund kändes det som att ligga och sola på PC en lördag kväll. HAHA, äldre män som klädde av en men blicken alltså. Vilket jobb jag hade, haha. Fast kul hade jag med personalen :D

Nu skypar jag med Torbjörn, kan du inte bara hoppa genom rutan och komma hit..


En gammal skypedate.

Förresten, så har Emma hittat "billig" biljett hit nu, så om priset inte hinner ändras till imorgon.. Då köper hon biljetten imorrn. :D Så jäkla kul om hon kommer. Jag saknar henne.


Emma & Me, time to make some new memories.


Kraam från Emeliee


Kommentarer
Postat av: mamma

Hej på dig,va spännande att få se deras kyrka bara ngt du måste vara med om när du nu lever med en katolsk familj.Håller tummarna för dig och Emma....

Kramar från mamma o pappa o fredrik

2010-08-02 @ 20:56:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0