Frågor som jag inte svarat på.

Hej! Först och främst, tack för en jättebra blogg. Jag hittade den ganska nyligen och läste igenom hela bloggen. Jag vill åka iväg som au-pair och tänkte åka med STS, men såg vad du hade skrivit om dem. Jag går i 2:an på gymnasiet just nu och jag är mobbad, så jag går och pratar med en kurator. Jag vet därför inte om jag vågar ta steget och åka, tänk om jag blir mobbad i USA också? Hur vågade du åka efter du bytt skola och sånt?

Svar: TACK! Tack för att du gillar min blogg. Jag blir så j*vla förbannad när jag hör om folk som mobbar.. Jag bytade skola för jag blev mobbad på min gamla skola. Vet du vad? Det låter som en j*vla klyscha för dig nu, eftersom du är mitt i skiten.. Men det som inte dödar dig, gör dig starkare! Tro mig! Och vet du vad? Dem kommer ALDRIG lyckas i sitt liv, dem kommer alltid leva med skulden att de behandla en männsika så dåligt. Du kommer bli stark, givmild, mer omtänksam än de flesta och mogna så mycket fortare än dem. Vet du vad? Jag tog steget, för jag insåg en morgon. Jag är den enda som kan leva mitt liv, ingen annan kan göra det åt mig. Dem kan inte skada mig längre, dem kan inte såra mig.. Dem hade redan tryckt ner mig så sjukt mycket, dessutom hade jag ju gått ut skolan innan jag åkte. Mobbningen var ju flera år sen.. Dock sitter den allid kvar, känslan av att gå in i ett rum och alla stirrar och skriker glåpord efter en kommer nog aldrig försvinna.. Det vet ju du som är i det.. Umgås med folk som ger dig energi, inte folk som tar din energi. ( :
Vet du vad? Dem som mobbade mig, vet du vad dem gör idag? De flesta av dem sitter hemma och gör inte ett piss med sina liv.. Vad gör jag? Jag är i USA helt själv, lär känna mig själv, står på egna ben. Jag är starkare än någonsin och de kan aldrig mer göra mig illa! Det blir inte så när du kommer till USA, oroa dig inte.. Alla här är i samma sits och alla behöver vänner, dessutom är jag säker på att du är en hur fin tjej som helst som inte kommer ha några problem med att få vänner i livet. Du kommer ångra dig om du inte åker och låt inte dem IDIOTERNA hemma stoppa dig !! Dem är inte värda någonting, dem har problem.. (Jag fick svara här, eftersom du inte skickat med någon mailadress. Jag kunde inte bara skita i att svara på denna fråga. Mobbning är något som jag ALLTID kämpat emot) Till och med under tiden jag var mobbad satt jag med i min skolas Anti mobbning grupp. Mobbingen är något av det värsta jag vet, men det är ett helt annat kapitel. Jag skulle kunna skriva hur mycket som helst om det..
Lycka till, bara hör av dig om du undrar något mer. Du kommer ta dig igenom detta! Prata med dina föräldrar, LOVAR att det hjälper. Jag väntade alldedes för länge innan jag berättade för mina. Man blir ju expert på att dölja sina känslor.. :/

(Oj, det blev personligt.. Men mobbning ligger så nära hjärtat för mig. Kan jag hjälpa någon ta sig igenom en sån tuff tid genom min blogg. Då tänkte jag fan också göra det, ingen förtjänar att bli mobbad!!)


I freaking made it here and no one can ever take that away from me!

Hej! Jag har en fråga, hoppas du kan svara på den. :) Jag undrar om någon där hemma tvivlade på att du skulle åka iväg? För många hemma tror inte att jag kommer åka iväg och det känns ju jobbigt. /Sara

Svar: HAHA, ja fler än jag ens kan räkna.. Det var inte många som trodde att jag skulle åka.. Vet du vad jag säger till dem nu?  IN YOUR FACE !! Vad gör du? Trivs du bra hemma i samma gamla tråkiga vardag? Skulle vilja se dig sätta dig ensam på ett plan över Atlanten och sen bosätta dig där ett år! (: Lycka till med allt!

Hej! Vad saknar du minst från Sverige? Tacksam för svar. //Lina

Svar: Folket, vi är så blyga och tillbakadragna i Sverige.. Saknar inte hur alla vet något om alla och hur alla pratar om varann. Att man knappt får ett Hej av kassörskan i butiken.. Här pratar alla med alla, folk är så mycket mer öppna och glada här.


Svensk fisk ?

Jag frågade för någon månad sen om en e-mail till din bror, för jag tyckte han var så snygg. Är han inte singel är det därför du inte vill ge mig adressen?

Svar: HAHA, skojar du med eller !? :O Jag vet inte vem du är, därför jag inte ger hans mail till dig. Dessutom klarar han av att hitta tjejer utan min hjälp. HAHAH ( :


Ja, han är ju ganska oemotståndlig. HAHAHAHAH :D

Hej! Jag ska åka som au-pair i september och har pojkvän i Sverige. Jag undrar om du någonsin ångrat att du åkte? För det verkar som det inte gick så bra mellan er? Hoppas du kan svara, från Lisbeth

Svar: Nej, jag ångrar inte att jag åkte. Inte för en sekund, är ni menade för varann så håller det. Prata bara igenom ert förhållande och hur ni vill göra under tiden du är iväg. Lita på varann. Hur det gått mellan mig och min pojkvän vill jag helst lämna utanför bloggen, jag anser efter lite tänketid att jag tycker det är för personligt. Alla har vi våra med- och motgångar och det vill vi hålla för oss själva, inte skriva ut i bloggen. Hoppas ni förstår! Lycka till, september är ju snart. (: Vart ska du bo ?

Undrar om du kan svara på en fråga. Skulle du rekommendera CC till en blivande au-pair?

Svar: Dem har verkligen varit jättebra för mig. Jag har endast haft ett problem med dem och det var min förra LCC, men hon fick sparken när vi klagade så även det sköttes bra. Dock vet jag jättemånga som har problem med dem. För mig har det funkat bra, eftersom jag inte haft några problem. Dock vet jag om man skulle stöta på problem står dem gärna på värdfamiljernas sida. Oavsett vems fel det är.. Det är ju trots allt värdfamiljer som ger CC alla pengar. :/
Jag är själv supernöjd med dem! Dem hjälpte mig massor när STS var rent ut sagt dumma i huvudet!!


För att jag faktiskt saknar vinterna lite.. (ja, jag är knäpp.)
Neeej, nu är det dags för sängen. Skulle lagt mig för längesen men kunde inte somna, så tyckte det var ett perfekt tillfälle att svara på att frågor jag samlat på mig. Forsätt ställa frågor, älskar att hjälpa till (:

Avslutar med en video på min största idol, hon tog mig igenom mobbningen. Att se henne live i Stockholm är fortfarande det bästa ögonblicket i mitt liv, att få se henne sjunga låtarna som tog mig igenom den jobbiga perioden av mitt liv. Det var mäktigt och jag grät. I LOVE LOVE Kelly Clarkson.


It's like I'm running from you all the time, It's like I'm not myself..

Kraam från Emeliee


Kommentarer
Postat av: Lotta

Hej



Sänder bara en hälsning- läser dina inlägg och svarar men inte alltid dom sen finns med...okonstigt

2010-08-21 @ 23:19:02
Postat av: Monica

Kan bara ge dig beröm för dina kloka svar på frågorna och det är ett sant nöje att följa din blogg! Vill också starkt påpeka för alla ungdomar som tvekar att de ska definitivt resa iväg, du vill inte ångra dig när du är 65 år för då är det för sent... Stor kram till dig Emelie!

2010-08-23 @ 07:34:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0