137 dagar..

Så många dagar har jag varit i USA nu. Tiden bara springer förbi..


Tänk att det är över 100 dagars sen & imorgon åker Emma tillbaks.. Önskar att jag också kunde vara där, men jag har ju ett j*vla au-pair möte på söndag.. :/

Bästa låten på hur länge som helst är Ke$ha- Take it off, vet att jag har tipsat om den innan men det är ju såå sjukkt jävla bra. I bilen på högsta volymen. GUUD, lyckokänsla eller vad!?

Jag tänkte att det var dags för ett seriöst och förhoppningsvis bra inlägg. Kanske rättstavat också?

Läste nämligen igenom min blogg för någon dags sen, haha. Jag är ju verkligen lat, jag orkar inte gå tillbaks för att kolla stavningen..

Imorgon skulle ju jag och Greta på Amerikansk fotbollsmatch, men vi har ändrat våra planer. Vi ska istället på en typ mingelkväll. Det är för åldrarna 20-30 år, så det ska bli kul.


Kollade igenom dessa bilder häromdagen, fyfaan vilken rolig kväll. :D

Berättade för min värdmamma innan idag ..

Emelie: So, we're not gonna go to the fotballgame anymore. We are gonna go to this lua night at church.
Andrea: Oh, really? What church?
Emelie: I think it's the same one as you guys go to.. I will be a good way to meet people, we think so anyways.
Andrea: Well, Is Greta more outgoing then you? I mean you don't really talk to people? I'm not saying that in a bad way.. but you don't just walk up to people and talk..
Emelie: Haha, no I don't.. But yes she is very outgoing and if I'm with someone I talk.But I bet I surprised you when I  walked up to that mum that had the Swedish shirt on at the pool.
Andrea: Haha, yes. I was in chock.

HAHHAHA



Min värdmamma is the best :D  Hon har ju dessutom rätt, jag har svårt för att bara gå fram till folk.. Jag ska dock bli bättre på det, har redan blivit det av att vara här. Bättre ska det bli och imorgon blir perfekt tillfälle att träna. ( :

Jag sitter och trycker i mig pisatgenötter och dricker diet coke och lyssnar på musik, samtidigt sitter jag och stirrar på min väska.. Där i ligger kameran och jag har ju bilder som jag vill visa er.. Frågan är nu, kommer jag lyfta på rumpa och gå och hämta väskan? Eller kommer jag skriva igen att bilder kommer senare? Det återstår att se antar jag.

Jag har i alla fall haft en bra vecka, Robert har varit i Brasilien sen i måndags och kommer hem imorgon och det ska bli kul att träffa han igen. Jag har världens roligaste värdpappa, han får mig att skratta hela tiden. Dessutom uppskattar han min humor och det uppskattas. HAHAH !!

Jag har dock haft en jätterolig vecka med min finaste värdmamma och bästa värdbarnen.


Idag satte jag barnen i the wagon och gick till en lekpark. Det hela slutade med att vi kollade på när två pojkar fiskade i en damm precis bakom lekparken. Pojkarna är barn till min värdmammas vännina och hon såg oss så vi följde med henne för att kolla på fiskarna. Sedan kom Andrea (min värdmamma) dit med pizza. Så då åt vi middag där och sen körde vi till flygplatsen för att lämna bilen, så Robert kan köra hem själv imorgon. (:  En härlig dag alltså. (Vagnen på bilden var i Andreas bil så därför fick det bli the wagon. En dag ska jag och Andrea lära oss att ta ut vagnen. HAHA)

Cody börjar verkligen bli STOR nu, lägger upp en liten lista på saker han kan göra nu.

*Ställer sig upp överallt
*Kryper
*Tuggar viss mat
*Går med sin gå vagn
*Vinkar
*Ger två teckenspråks tecken (Vi lär hon en del teckenspråk, för att kunna kommunicera med han innan han pratar)
*Börjat lite smått att dricka ur sån barnmugg
Ja, han gör massor (:



Chiara är lika gullig som alltid hon också, idag sydde hon för första gången.

En liten lista på vad Chiara håller med med om dagarna,

*Går på pottan (Hon är jätteduktig)
*Massor av pyssel
*Tränar på att sjunga Imse Vimse Spindel på svenska
*Sjunger för Cody när han är ledsen
*Hittar på egna språk
Ja, nämn det och Chiara gör det.. (:

Rolig dialog mellan mig och Chiara (Cody tog sin eftermiddagstupplur)

Emelie: I'm going potty, stay out here and be a good girl, okey ?
Chiara: Okey.
Jag kommer ut från toaletten..
Chaiara: Did you do piepies auntie?
Emelie: Yes, I did some piepies..
Chiara: I'm so proud of you Auntie. Good work! Big girls use the potty like us..

HAHA, hon är så rolig. Vi säger ju så till henne hela tiden när hon går på pottan :D

Idag har jag en lugn fredag kväll hemma för mig själv, har lagt ansiktsmask och bara tar det lugnt. Skönt, ska ni veta!

Jag sa till min värdmamma att jag kanske skulle gå ut och gå en runda ikväll (mest så hon inte blir rädd när dörren går), men efter duschen känner jag mig helt slut. Så efter denna uppdatering blir det ett avsnitt av House sen sängen.

Detta blev ju et långt inlägg, kanske börjar min blogglust komma tillbaks.. Nu är många av er börjat kommentera.

Imorgon blir det förhoppningsvis skype med världens bästa syster. Galet som jag saknar henne, en skypedate behövs verkligen. Hur länge sen som helst.


Jag vet inte varför, men jag bara älskar denna bild på oss. Kanske föratt den är så VI ? haha

Förresten, har skolan börjat i Sverige igen?

P.S: Det blev bilder för tydligen är jag av med min kamera? Den var inte i väska, jag var nyss uppe och kollade om den var på köksbänken.. men nej, där var den inte.. Vafan var har jag nu gjort av dem ?? Får panik på mig själv. lägger dock ut lite gamla lite. hatar inlägg med så mycket text utan bilder..

Kraam från Emeliee


Kommentarer
Postat av: Monica

Angående att vara mer utåtriktad så tycker jag att blogga är väldigt modigt!

2010-08-23 @ 07:41:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0