Shopping, ensam i bilen och hål i örat.

HEJ !! :D

Idag har jag varit ledig, det började med att jag och Andrea (värdmamman) körde till banken eller hon körde mig till banken och hon skulle till en beauty salon. De har ju gjort fel med mitt kort, så nu är ett nytt med rätt namn beställt. Dock har jag nu fått hemskickat checkar med fel namn.. :/  Ja, Tusse man får post på lördagar här minsann ; )

Jag åt lunch med familjen och de bjöd på mat från Chippotle, det var gott. När jag ätit kom Gabby och Greta för att hämta mig, vi körde till Starbucks och sen till the Mall.

Vi gick runt och shoppade in the Mall, vi handlade presenter och kort till Mors dag. :D

Sen blev Gabby tvungen att jobba, men jag och Greta stannade kvar in the Mall och Gabby körde hem till Wooster.

Jag och Greta kollade på bio, vi såg "The Backup-plan" den var riktigt rolig faktiskt. Vi beställde en stor popcorn att dela och varsin ICEE. Vi trodde att det skulle vara som typ slush-ice i Sverige, men så var inte fallet. Det smakade inte alls bra. Vi fick STORA muggar dessutom.

Efter bion gick vi in i affären Forever 21 och där hittade jag en massa kul saker. ( :

Vi kände oss färdiga med shoppingen efter det och jag frågade min värdmamma om hon kunde hämta oss då Gabby som annars kör var hemma i Wooster och jobba. Andrea var snäll som kom och hämtade oss. Chiara var också med och de skulle köra till HoneyHut och köpa god glass. Chiara hade bestämt att Aunti (jag) skulle äta purple ice-cream. Hon är såå söt :D

Greta följde ialla fall med oss hem, så skulle jag köra henne hem.

Andrea frågade om jag ville att hon skulle köra eftersom jag inte kört ensam innan och det skulle ju hinna bli mörkt innan Greta skulle hem. För hon ville inte att jag ska bli nervös och må dåligt över att köra i mörkret. Min hostmum är så himla snäll, men det slutade med att jag körde henne hem. För hon åkte hem ganska sent.

Vi har kollat på film och bara pratat. Har haft en supertrevlig dag, tack mina damer (:

Jag har faktiskt precis kommit hem och klockan är nu 00.25, alltså första gången jag körde helt själv här i USA. Jag valde min dag/kväll med omsorg det är kolsvart ute och regnet öser ner. Vi kör på vägar med massor av vägarbete, haha. Fast vi lever båda två och jag kör faktiskt bra:D

Jag är lite stolt över mig själv föratt jag vågade köra :D

Jag ska gå och lägga mig nu efter det här inlägget, nu tänkte jag visa lite bilder från dagen.


Greta gjorde ett tredje hål i örat.


Svenskorna stod snällt och tittade på (:


Greta at the Movies.


Jag at the movies med den inte så goda drickan.


(Återigen kommer inte texten med...)
Väskan är mörkare i verkligheten och tröjan som ser orange ut är röd. ( :

Älskar mina nya morgontofflor, visst är dom söta ? ( :

Imorgon blir det mer shopping. Jag ska kolla andra affärer då, skulle shoppat med Natasha men hon har tyvärr blivit sjuk. Krya på dig :D

Nu kallar sängen. (Bara så att ni får en uppfattning om hur lång tid jag tar på mig för ett inlägg klockan är nu 01.19, jag har iofs gjort kollaget och lagt inte bilderna också. Fast jag lägger alltså ner bra mycket tid.)

God Morgon Sverige, nu säger jag God Natt. 

Fredde smsa nu en tid som du/ni kan skype nu i helgen. Jag är helt ledig imorgon, behöver bara en dos av shopping.

Kraam från Emeliee




Kommentarer
Postat av: Fredrik

Jag e på handledareutbildning från 16-19...

Efter det kan vi kanske snacka :D

Eller nu om du är vaken? :D

2010-04-25 @ 13:47:06
Postat av: Johanna

Har också köpt den där plånboken med nitar på :D Perfekt för det intenationella körkortet!

2010-04-25 @ 13:49:46
URL: http://johannaupair.blogg.se/
Postat av: Micke

Halloj Emelie !

Kul och följa din blogg, du ser ut att trivas. Måste vara många nya intryck hela tiden ? Ha de !!

2010-04-26 @ 00:08:41
Postat av: Anne-Marie

Hej snäckan,det är lugnt vi får prata en annan dag jag är fri tis o ons bara sms-a när du kan så hörs vi.Härligt att höra hur bra du har det.Jag avvundas dig inte att köra bil i USA men du är ju tuffare än din lilla fegis till mamma..just nu kör jag en rosa ford kaa eftersom grannen rullade på vår ford focus(så kan det gå när man glömmer handbromsen). Det blev en liten skada på kofångaren så den är just nu på reparation.Nu ska jag gå och plantera lite blommor passa på så länge det är sol..Ha det bra älskar dig min tös

2010-04-26 @ 17:52:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0