My host family

Hej!

Jag pratade med min hostmum idag och det är helt okej för familjen att jag lägger ut bilder och namn, det känns roligt. ( :

Jag bor hos familjen Kimmel i Strongsville,OH. Familjen består av Mamma Andrea, Pappa Robert, Flickan Chiara (2 år) och pojken Cody (6 månader).


Min hostfamilys hus. ( :   ( JAG SKA KÖPA NY KAMERA VÄLDIGT SNART)


Cody i parken.

Me and Chiara.

Okej, vi satte oss i bilen och körde mot Zoo:et ( hur skriver man det egentligen? ), det var varmt och soligt. När vi kommer närmre The Zoo börjar det ösregna och då menar jag ösregna.. Vi säger till Chiara att vi ska vända och köra till biblioteket istället. Hon blir sur och vill till Zoo, så vi kör dit ändå då regnet började avta. När vi kommer till parkeringsplatsen öser det ner igen, HAHA!

Vi bestämmer oss för att köpa säsongskort och gå in till Regnskogen, det är en avdelning som är inhomhus. Det var jättefint och Chiara tyckte att det var superkul. Cody låg snällt i sin vagn hela tiden. ( :

När vi kom hem var det dags för naptimes och lek, Andrea jobbade lite så jag var själv med barnen och det gick bra.

Som jag skrivit innan så har vi haft fel Lcc och ikväll fick vi äntligen prata med den nya Lcc:n och det finns en au-pair 10 minuter ifrån mig och en svensk au-pair 45 minuter ifrån mig. Jag pratar med dem nu på Facebook och på söndag ska vi träffas för då är det Au-pair meeting och då ska vi spela bowling. ( :

Jag skrev ju att jag skulle ut och äta med Andrea och Robert ikväll, men jag var SÅÅÅ TRÖTT att jag snällt avböjde då Andrea under dagen sa att det var okej om jag hellre ville stanna hemma. För jag sa till henne att jag var jättetrött idag.

Jag tog mig i kragen och gjorde något som jag velat göra sen jag kom hit, jag tog joggade runt i området där jag bor. Jag sprang nog i 20 minuter, det skulle aldrig hända hemma i Sverige men här är husen så fina och det känns som jag springer på Wisteria Lane. :P

Nu har jag duschat och sitter här (:

Jag har kollat runt efter en nu kamera, redan i Sverige. Nu när jag ser hur dålig kvalité det blir på bilderna vill jag verkligen ha en ny. Jag kollade på Targets hemsida och hittade en som känns intressant. Jag kollade på en Canon supershot G11 i Sverige. Den är tyvärr ganska dyr, men hittade en liknande på Targets hemsida. Ska nog be min hostmum eller hostdad att köra dit mig imorgon. Så kanske jag kunde köpt den då. ( :
Ahh, nu kollade jag runt lite till, kan inte bestämma mig. Det blir absoult en som liknar en systemkamera iaf och canon (tror jag).

Tänkte lägga ut fler bilder, men det tar jättelång tid idag. Så det får bli en annan dag, ska bli skönt att sova ut imorgon.

Skicka gärna döskallarna som säljs i lösvikt. (Ni vet dem med hallon och laktris)
Kraam från Emeliee

Kommentarer
Postat av: Anne-marie

Vilken otur med vädret men det går fler tåg!Så söta barnen är och vad kul att det bor au-pairer så nära dig.Wow vilket hus kan förstå att det känns som i en film när du är ute och springer,bra gjort Emelie.Idag har vi också mulet väder,aif än så länge. Ska skicka dödsskallarna redan idag till dig!!!Det tog inte lång tid innan du saknade dem men jag förstår dig precis,jag e ju lika galen i dem.Syns på dig att du trivs, dina ögon verkligen tindrar på bilderna..Ha det bra o var rädd om dig

2010-04-17 @ 08:40:38
Postat av: Louise

Sjukt snyggt och stort hus!!! Härligt att du trivs :) Jag ska också åka som aupair, med SI, är i matchningsprocessen nu. Har precis startat en blogg som kommer att handla om min aupair-resa. Titta gärna in :)

2010-04-17 @ 09:43:31
URL: http://louisehelen.blogg.se/
Postat av: RebeccaღNilsson

Ser ut som du har det riktigt bra =)

2010-04-17 @ 11:23:52
URL: http://rebeccanilsson.blogg.se/
Postat av: emm

va söta barn ! :D

2010-04-17 @ 14:32:57
URL: http://takbox.blogg.se/
Postat av: Linnéa

Hej, har precis ansökt och jag undrar om man får betala själv för aktiviteterna man gör med barnen eller varierar det från familj till familj?

2010-04-17 @ 15:34:15
Postat av: Lotta

Hej

Vilket härligt hus lite " princess likt"

Kul och få se din nya miljö och de söta barnen

kram på dig fr wallins

2010-04-18 @ 22:16:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0