Köttbulle.

Hej!

Jag tänkte inte blogga idag för jag inte kände någon inspiration, men här kommer det ändå (:

Jag vaknade upp utan röst..:/  Jag drack lite te och det kändes lite bättre. Har känt mig slö och hängig nästan hela dagen och gått runt och frusit.. Hoppas verkligen att jag inte ska bli sjuk :(

Andrea var snäll och frågade om jag ville stanna hemma och vila medan hon tog barnen till Storytime på biblioteket, men jag följde med för jag hade aldrig varit där. ( :

Halsen gör lite ont hela tiden, det river. . Det är nu jag saknar min mamma <3

Fast det kändes bra att vara igång idag ändå, sålänge jag inte har feber är det bra att vara igång.

Ikväll lagade jag middag till min värdfamilj, det blev köttbullar och potatis. ( vilken skräll att jag valde köttbullar som svensk mat).. Familjen tyckte om det, eller dem sa det iaf ( : Haha, Andrea och Robert läser ju bloggen :D

Nej, men jag tror dem menade det för Robert tog 2 gånger OCH han ska ha med det som lunch imorgon. Efter middagen beställde jag kameran, Andrea var snäll och tog det på hennes kort sålänge. Jag visste inte om mitt svenska skulle fungera eller om de skulle ta ut en avgift. Så imorgon blir det banken för att ta ut pengar till henne. (:
Tyvärr ser det ut som jag får vänta ett tag på kameran, den skulle komma mellan 6-14 maj tror jag det var.

Thank you, Andrea (:

Jag skulle se på tv-serien "Parenthood" ikväll med Andrea och Roert, men när de kalla höll jag på med lite städning och kände mig trött så jag stannade i mitt "rum" istället.


Te och macka imorse.



Jag bor ju i USA nu, så det fick bli morötter och sås på burk (:


Dinner.


My hostmum and hostkids. They are lovely (:

Kraam från Emeliee

UPDATE: Känns som jag har rakblad i halsen :/
Nu ska jag sluta ögonen och hoppas på en god natts sömn. God morgon Sverige.

Kul att ni kommenterar så bra (:  Vilka är ni andra?


Kommentarer
Postat av: Louise

hejhej jag ska åka som au pair i sommar, är i matchningsproccesen nu. Läser din blogg :) Det är lite skumt att du skriver att din värdmamma "kallar" på dej, de låter som du är en hund eller nått då :P För övrigt är Cody hur söt som helst, jag vill också ha en sån liten, men har inte fått några sådana matchningar, vet inte om jag har tillräckligt mkt barnpassning med så små barn..

kram

2010-04-29 @ 08:12:19
URL: http://louisehelen.blogg.se/
Postat av: Anne-Marie

Hello min tös,usch då inte kul att känna sig sjuk hoppas det släpper.Jag saknar dig i massor <3 men Andrea och Robert tar väl hand om dig det hör vi ju,du kunde inte fått bättre värdfamilj och det är vi så glada för(: Ta nu väl vara på dig,drick mycket och ta det lugnt lyssna på din kropp!!

Köttbullar,kan det bli mer svenskt? Ser gott ut,är det så att allt köps på burk? Hoppas du slipper vänta på kameran för länge.Barnen är ju bara så söta,förstår att du trivs..Vi tänker på dig älskade tös kram kram

2010-04-29 @ 10:59:31
Postat av: Emma

Hej!

Jag är en blivande aupair som har börjat fundera lite på packningen och tänkte att eftersom du nyss har flygit kanske du har lite koll?! Jag tänkte fråga om de är noga med måtten på väskan och handbagaget? Och hade du både handbagade och datorväska? Det är nämligen så att mina väskor är några cm för stora så jag funderar på om jag kan åka med dem eller om jag måste fixa andra väskor. Man tycker ju att de inte borde vara så noga när det gäller bara några cm?

Svara om du har tid=)

MVH//Emma

2010-04-29 @ 21:23:39
URL: http://gunnarssonemma.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Du, lova mig att du tar hand om dig och va rädd om dig! Vill inte att du ska bli dålig där nere!! Lova mig att vara rädd om dig och din hals nu!

Köttbullar? Du det va inget dåligt val! ja vet din matlagning så jag hade inte tacka NEJ inte!!! Det så jätte gott ut! Kan du skicka hem lite till mig me? <3 Hoppas du kan sova gott fast du har ont i halsen!

krya på dig Emelie. saknar dig puss och kram din kusin!

2010-04-29 @ 22:22:35
Postat av: Lotta

Hoppas din hals inte blir sämre, du får dricka varm mjölk med någon halstablett i som smälter det brukar lena bra i halsen, ett dundertips till är att du skalar 2-3 gula lökar skivar , lägg i en kastrull och täck mer än väl med vatten, låt koka och reducera (minska) till hälften sila bort löken och drick vätskan tillsammans emd honung riktigt varm ska det vara. Lycka till Du dom där "köttabullarna" såg verkligen goa ut.



kram Lotta

2010-04-30 @ 02:12:51
Postat av: krisse

och jag är kristina jönsson :D

2010-04-30 @ 14:45:09
URL: http://krissefisse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0