Binkyfairy.

Hej!

Idag har varit en lugn och slapp dag, jag tog en riktig sovmorgon. ( :

När jag kom ut ur duschen kallade min hostfamily på mig att Robert hade köpt med sig munkar hem och Andrea hade gjort äggröra. (:  Så det var som en brunch för oss alla typ.

Sen blev det lite lek och så, sen gick jag ner till mitt "rum" och smsade mamma och undrade om familjen var hemma, så kunde vi prata på skype. Mamma hade slutat jobba så hon kunde, men pappa och Fredrik var på kalas hos farmor och farfar.

Det var kul och vi pratade i över en timme. :)

När jag var färdig med skype kallade Chiara på mig, hon ville berätta att det fanns guacamole och chips om jag ville ha. Så jag gick upp och åt lite chips och dipp. Robert tog fram sin gitarr och började sjunga och vi alla sjöng med, så det var en mysig eftermiddag.

Ikväll åt vi Mac N Cheese, första gången för mig. Det var väldigt gott, Andrea gjorde den från grunden.


Sen jag kom hit för en vecka sen har vi försökt få Chiara att sluta med napp (binky), genom att försöka få henne att lämna den till The Binkyfairy. Idag gjorde Andrea ett litet hål i nappen och det märkte Chiara ( hålet, inte att Andrea gjorde det). Då bestämde Chiara sig för att lägga nappen på en tallrik och ställa ut den utanför dörren, så jag och Andrea fick åka iväg till Target för att handla presenter att lägga där.


Chiara lägger nappen på tallriken utanför dörren.


Chiara undrar när hon ska komma med presenter?

Så imorgon när Chiara vaknar kommer "The Binkyfairy" ha lämnat presenter och tagit nappen. ( :

Nu sitter jag i mitt "rum", ska kanske sätta igång en film som jag lånar av Andrea och Robert. Good Will Hunting heter den och är deras favoritfilm. Dock känner jag mig ganska trött och skulle behöva platta håret så vi får se.

Oj, glömde nästan berätta.. När Andrea och Chiara gick ner här i källaren ( mitt "rum" ) för att lägga in leksaker i förrådet skriker hon OH NO !! Jag och Robert går ner ( cody vilar ) och det är vatten i förrådet och på badrummet, ser ut som att duschen läcker.. Jag provade att spola och det gick inte utan toaletten fylls med vatten, så förmodligen är det toaletten som runnit över och läckt ut vatten på golvet och in i förrådet.. Det ska förmodligen komma hit en rörmockare på måndag, bara föratt kolla att inget är fel..

Jag undrar om någon skulle vilja skicka hit en bra wallander film, min värdfamilj ville gärna se en. Jag berättade att de var inspelade i Ystad. ( :

I have big cravings for lösviktsgodis :D

Kraam från Emeliee

Kommentarer
Postat av: Anne-marie

jag skickar godis på måndag...ska se vad jag kan göra med Wallander. Riktigt roligt att prata med dig igår(: KRAM



2010-04-18 @ 11:41:07
Postat av: Martina - Au pair i USA

Haha mina värdföräldrars favoritfilm är också Good Will Hunting! De har tvingat mig att se den och den är faktiskt riktigt bra :)

2010-04-18 @ 16:07:46
URL: http://martinaaupair.blogg.se/
Postat av: Lotta

Men " pinni vinni" ska du skicka godis....till USA skicka då med några kramar även från oss

2010-04-18 @ 22:21:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0