1 vecka.

God Morgon!

Idag har jag varit i USA i en hel vecka. ( :

Helt sjukt, tiden har gått så snabbt, jag trivs verkligen här.

Vad har jag gjort på en vecka då?


  • Varit i New York
  • Sett Frihetsgudinnan
  • Stått på Times Square
  • Sett gula taxibilar
  • Fått nya vänner
  • Varit på the top of the Rock
  • Flyttat till min värdfamilj i Strongsville
  • Massor av annat roligt


Jag somnade väldigt tidigt idag, så jag känner mig ganska utvilad idag.

Nu ska jag gå upp och äta lite frukost, sen börjar dagen med de härliga barnen och min hostmum (:


Vissa av oss svenskar på skolan i New York.

Kraam från Emeliee

 


Kommentarer
Postat av: Johanna L

Heej. Vad kul att du trivs så bra :) Ser fram emot att läsa :) Kram

2010-04-13 @ 14:46:26
Postat av: Sofia

Svar: Behövde du inte? Det låter ju mer normalt att inte behöva visa ett. Vad underligt att det står med i papprena från SI. Men jag tar det säkra före det osäkra och tar med mig pappret. ;)



Det ska jag absolut inte glömma. Jag tror jag till och med ska ta med mig pappret som jag har fått av SI där alla instruktioner står till banken så jag inte glömmer något som namn, datum eller så. Men då är vi en till som inte tycker visumet var dödligt jobbigt. :P



Hur har du det borta i Ohio nu? Det låter som på din blogg att du ahr det väldigt bra. :)

2010-04-14 @ 02:17:14
URL: http://sofiaaupair.blogg.se/
Postat av: fian

sv : tack för svaret :)

nej jag håller på med min matchning nu, ska prata med en familj ikväll. Mamman skulle ringt igår men hon satt på möte, så hon ringde bara snabbt och berättade lite om stället dem bor på. Tydligen jättemycket au pairer, mycket barn, trevliga grannar och mycket utbud på cafeér och restauranger (dem bor i cambridge, utanför boston). Jag är verkligen intresserad av familjen, så hoppas samtalet ikväll går bra!

Hur gamla barn har du & vart är du? :)

2010-04-14 @ 07:35:26
URL: http://rosaconverse.devote.se
Postat av: Lotta

Käka glass funkade säkert eller hur ?

Julle har käkat årets första mjuk glass idag, får väl ta mig en jag också, Solen skiner och det känns som våren är på väg, vi är full gång med vårt växthus/orangeri hur har din värdfamilj med sin trädgård, dom kanske behöver lite hjälp.....



Kram på dig

2010-04-14 @ 17:32:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0