Möte & Intervju

Hej!

Hoppas allt är bra med alla som läser ( :

Det gick bra hos tandläkaren, hon gav massor med tips inför USA så som vad man kunde ha med som ifall man fick ont i tänder och så.

Har jobbat på med mina Au-pair ansökningar, igår var jag på möte och intervju med Culture Care. Mötet började 18.00, så jag tog tåget så jag var inne i Malmö 17.28. När jag kommer fram ser jag att det har skett en olycka på det stället där pappa skulle hämta upp mig, för han skulle med på mötet. Så det är kaos där, tänkte att det är min lycka.. haha

Skickar sms till pappa angående detta kaos, då ringer han och säger att polisen har stängt av i massa korsningar och svängar. Både svensk och dansk polis, iomed klimatmötet..... Så den vägen som egentligen skulle tagit 10 minuter för han att köra tog nu 30 minuter.. TYPISKT !?

                                                                                           
Malmös sätt att säga god jul till mig ? HAHA

Så vi kom 5-10 minuter försent till mötet... Det gick bra ändå ju, men ändå så typtiskt oss att komma sent den här gången var det i alla fall inte vårt fel. ( :


Mötet gick bra, fick nyttig information och efter mötet fick man göra sin intervju så slapp man åka in vid ett senare tillfälle. Jag vill ju helst iväg NU, så jag gjorde intervjun och det gick jättebra. Känns skönt att min engelska låg över den högsta nivån (:

Jag har redan mer förtroende för CC än vad jag hade med STS, CC verkar verkligen bry sig om en.


Nu ska jag skriva färdigt ansökan, för om jag skickar in den inom 2 veckor slipper jag betala depositionen. och jag är i stort sett färdig med den.

Jag var ute i snön med Lady och mormor idag, här är en bild från ifjol för jag har inte kameran med míg idag.

                      

Kraam från Emeliee


Kommentarer
Postat av: Emilia, blivande au pair i Los Altos,CA

Bra :D. Skicka in fort som attan :D



kraam

2009-12-18 @ 14:16:47
URL: http://emilia1.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0